Pametna rasvjeta s Arduinom
Srednja škola Ivana Trnskoga Hrvatska KostajnicaOvaj tip pametne rasvjete namijenjen je korištenju unutar stambenog prostora, prvenstveno u spavaćoj sobi te toaletu. Ciljne skupine projekta su osobe koje se bude po noći, osobe koje si žele olakšati svakodnevicu uporabom pametne rasvjete te starije osobe koje imaju poteškoće s kretanjem. Rasvjeta funkcionira po principu osjeta na pokret i zvuk te na kontrolu aplikacijom. Kada osoba ulazi u prostoriju, senzor na vratima prepoznaje pokret te pali sva tri svjetla. Ukoliko, npr., želimo čitati ili nešto slično, nisu nam potrebna sva tri svjetla pa svjetla koja se ne nalaze iznad kreveta gasimo pomoću aplikacije. Nakon čitanja nam se spava i osvjetljenje nam nije potrebno te zato preostalu rasvjetu gasimo putem mobilne aplikacije. Ustanemo li se tijekom noći, potrebno nam je osvjetljenje. Kako ne bismo štetili svom vidu gledanjem u jako osvjetljenje telefona tijekom noći, pljesnemo te si upalimo jednu lampu kod toaleta kako ne bismo palili sva svjetla radi uštede energije. Potom se vraćamo u krevet te svjetlo gasimo također na zvuk, tj. pljesnemo. Ako se duže zadržimo na području koje obuhvaća senzor pokreta, svjetla će nam blicanjem signalizirati kako se zadržavamo ispred senzora.
Izrada projekta
Prvi korak spajanja ovog modela pametne rasvjete je postavljanje Arduino MKR1000 pločice, svjetlećih dioda, otpornika te senzora za pokret i zvuk na glavnu ploču.
Nakon postavljanja glavnih dijelova na glavnu ploču, moramo Arduino MKR1000 pločicu žicama uzemljiti te njen VCC izlaz spojiti na +. Zatim senzore također uzemljujemo, te spajamo na +.
Mobilna aplikacija
Nakon što se rasvjeta aktivira pokretom, moguće je svako svjetlo zasebno upaliti ili ugasiti preko aplikacije.
Osim što se aplikacijom može upaliti svako svjetlo zasebno, aplikaciju je moguće iskoristiti i za paljenje kombinacije dvaju svjetala.
Shema projekta
Na pločici se nalaze 3 led diode koje smo spojili u seriju s otpornicima te na digitalne izlaze Arduina 7, 8 i 9. Led diode su svaka svoje boje da bi razlikovali svjetla. Arduino pločicu smo uzemljili preko GND izvoda te spojili na + preko VCC izvoda. Senzor zvuka i IR senzor spajamo na ulaze 6 i 10 preko izvoda OUT, a zatim ih uzemljimo i spojimo na plus preko izvoda GND i VCC.
Shemu ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Arduino program
#define BLYNK_PRINT /* #define BLYNK_PRINT SerialUSB #include #include #include int ir=0; //varijabla oznacava je li osoba u sobi ili ne char auth[] = "7d6a1fc62b094ec7a01d839d08450308"; char ssid[] = "Androidd"; //mreža na koju je spojen mobitel i Arduino char pass[] = "xafdr2tk"; //lozinka mreže void setup() { SerialUSB.begin(9600); Blynk.begin(auth, ssid, pass); pinMode(6,INPUT);//na ulaz 6 spojen je senzor zvuka pinMode(7,OUTPUT);// na ulaz 7 spojena je žuta led dioda pinMode(8,OUTPUT);// na ulaz 8 spojena je crvena led dioda pinMode(9,OUTPUT);// na ulaz 9 spojena je zelena led dioda pinMode(10,INPUT);//na ulaz 10 spojen je IR senzor } void loop() { if (digitalRead(10)==LOW and ir==0){ // provjerava je li senzor pokrenut ako osoba nije usla digitalWrite(7,HIGH); //pale se sve zarulje digitalWrite(8,HIGH); digitalWrite(9,HIGH); ir=1; //oznacava se prisutnost u sobi delay(200); } if (ir==1 and digitalRead(6)==HIGH){ //ako je osoba u sobi i pljesne ugasit ce se ili upaliti zarulja ovisno o njenom prethodnom stanju if (digitalRead(7)==HIGH){ digitalWrite(7,LOW); } else digitalWrite(7,HIGH); delay(100); } if (digitalRead(10)==LOW and ir==1){//provjerava je li senzor ocitao i ako je osoba prisutna pretpostavlja se da izlazi i sve se gasi ir=0; //oznacava se da je osoba izasla iz sobe digitalWrite(7,LOW); //gase se sva tri svjetla digitalWrite(8,LOW); digitalWrite(9,LOW); delay(200); } Blynk.run(); }
Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Autori
Projekt su izradili Samuel Lucić i Ariela Matić uz mentorstvo Aleksandra Novosela iz Srednje škole Ivana Trnskog Hrvatska Kostajnica.
Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Pametna rasvjeta.