Nagradni natječaj: Društvena igra
Junior Engineer AcademyIRIM je otvorio nagradni kreativni natječaj u sklopu projekta Junior Engineer Academy.
Tema natječaja bila je Društvena igra, a trajala je od 12. rujna do 3. prosinca 2019.
Na natječaj su se mogle prijaviti srednje škole koje sudjeluju u projektu Junior Engineer Academy te ostale osnovne i srednje škole koje imaju potrebnu opremu za izradu projektnog rada.
Pobjednik natječaja
Srednja škola Konjščina
Društvena igra Pirotehničar zamišljena je kao kombinacija popularne igre Čovječe ne ljuti se te nekoliko mini igara koje su u svezi sa zanimanjem pirotehničar iz čega proizlazi i samo ime igre. Svaki pirotehničar treba znati odabrati „pravu“ žicu kako bi deaktivirao eksplozivnu napravu, za to nam služi igra „Deaktivacija bombe“. To da pirotehničar mora imati „mirnu ruku“ se podrazumijeva. Također „memorija“ kod pirotehničara mora biti na razini za što imamo mini igru „ponovi niz“. Kako bi um pirotehničara stalno bio oštar poslužiti će nam „Kviz“. Igrači će „bacanjem“ digitalne kocke i kretanjem figurice kroz polje odabirati određenu igru i ovisno o rezultatu odigrane igre napredovati ili nazadovati na polju. Krajni cilj igrača je doći do cilja prije ostalih.
Istaknuti radovi
Srednja škola Bedekovčina
Srednja tehnička škola Fausta Vrančića
Tema i kratki opis
Tema natječaja bila je Društvena igra.
Ideja je bila da učenici osmisle projekt na zadanu temu te ga izrade koristeći komponente iz kompleta opreme koje su dodijeljene školama (Arduino kompleti i 3D printer). Pri izradi projektnog rada bilo je potrebno koristiti minimalno jednu Arduino elektroničku pločicu i minimalno jedan 3D printani element.
Škole koje ne sudjeluju u projektu Junior Engineer Academy pri izradi projektnog rada su mogle koristiti i micro:bit.
Sudjelovanje u natječaju
Učenici su realizirali projekt u timovima u svojim ustanovama.
Jedan tim se sastoji od 2 do 4 učenika i njihovog mentora. Iznimno, tim može biti sastavljen samo od jednog učenika i jednog mentora.
Svaka ustanova na natječaj je mogla prijaviti neograničen broj timova i svaki tim je mogao prijaviti neograničen broj radova. Jedan mentor je mogao mentorirati neograničen broj timova.
Očekivali smo minimalno 15 radova, od kojih smo odabrali 1 nagrađeni rad i 2 izdvojena rada u kategoriji škola koje sudjeluju u projektu Junior Engineer Academy.
Nagrade
Članovi najboljeg tima osvojili su retro gaming konzolu poznatog hrvatskog makera – Alberta Gajšaka – MakerBuino.
Najbolje radove je odabrao žiri u sastavu: Maja Šparavec, Dario Vlahović, Josip Šimić i Paolo Zenzerović iz Instituta za razvoj i inovativnost mladih. Pobjednici su objavljeni na Croatian Makers web stranici i na FB stranici IRIM-a. Kod bodovanja se u obzir uzimala kvaliteta videoprezentacije (prikaz rada), inovativnost, kreativnost, tehnička izvedba i kvaliteta dokumentacije projekta.