Blynk pametna rasvjeta sa ESP8266
Elektrotehnička i prometna škola OsijekNaš projekt se može primijeniti u svakodnevnoj rasvjeti. Putem aplikacije Blynk pritiskom na gumb možemo paliti i gasiti rasvjetu. Uz dodatak slidera, možemo namještati jačinu svjetla, za one dane kada želite namjestiti ugođaj. Ovaj projekt je namijenjen svim osobama, pogotovo onima koji zaboravljaju isključiti rasvjetu prije nego sjednu ili legnu, sad to mogu napraviti pritiskom gumba jer stvarno, tko danas nema mobitel uz sebe?
Izrada projekta
U našem primjeru smo koristili običnu LED diodu, no u pravom izvođenju, koristila bi se prava rasvjeta.
Otpornike smo koristili razne, od 220-220k Ohm, najbitnije je da nije prejak za svjetlo koje se koristi jer neće svijetliti kako treba, no ako se stavi preslab otpornik, rasvjeta može pregorjeti.
Mobilna aplikacija
Shema projekta
Arduino program
#define BLYNK_PRINT /* #include //dodavanje biblioteka potrebnih za rad sa ESP8266 i Blynk-om #include // ova tri polja sam ostavila prazna iz razloga privatnosti char auth[] = " "; //autentikacijski token koji se dobije putem Blynka za povezivanje sa aplikacijom na mobitelu char ssid[] = " "; // wifi SSID i šifra char pass[] = " "; #define led D1 // definiranje output pina unsigned int buttonValue; // definiranje varijable koja dobivan vrijednost o stanju gumba unsigned int sliderValue;// definiranje varijable kojoj ćemo dodavati vrijednost klizaca (potencionmetra) BLYNK_CONNECTED() // ova funkcija ce se prozvati svaki put kada se promjene vrijednosti na virtualnim pinovima putem aplikacije { Blynk.syncVirtual(V0, V1); //sinkronizacija podataka } BLYNK_WRITE(V0) { buttonValue = param.asInt(); // dodjeljivanje vrijednosti sa virtualnog pina V0, gumba, na varijablu if (buttonValue == 0) //uvijetno programiranje, ako je gumb isključen, onda je ledica isključena { analogWrite(led, LOW); } else //ako je gumb uključen, izvodi funkciju light { light(); } } BLYNK_WRITE(V1) { sliderValue = param.asInt(); // dodjeljivanje vrijednosti sa virtualnog pina V1, klizača ili slidera, na varijablu } void light()//funkcija koja dok god je vrijednost gumba 1, dodjeluje vrijednost slidera na ledicu { if (buttonValue == 1) { analogWrite(led, sliderValue); } } void setup() { Blynk.begin(auth, ssid, pass); //zapocinjanje rada Blnyk aplikacija, povezivanje s wifijem pinMode(led, OUTPUT); //određivanje da je varijabla OUTPUT } void loop() //ponavljanje Blynk programa i light funkcije { Blynk.run(); light(); }
Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Autori
Projekt su izradili Andreja Nađ i Toni Kunštek uz mentorstvo Maria Ognjenovića iz Elektrotehiničke i prometne škole Osijek.
Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Pametna rasvjeta.