Gustoća vode
Osnovna škola RečicaMotivaciju za projekt pronašli smo spoznajom nastavnih sadržaja o vodama tekućicama izvođenjem jednostavnog pokusa u slanoj (morskoj) i slatkoj vodi i plutanju gumenog čepa.
Želimo dokazati da je morska (slana) voda gušća nego obična (slatka) voda i da će čep u slanoj vodi plutati na površini.
U cijeli proces uključit ćemo micro:bit s programom odbrojavanja koji će nam pomoći u bilježenju vremenskog perioda u kojem je čep isplutao na površinu.
Projekt je prijavljen na temu: Mjerenje veličina u prirodi (dobna skupina: 1.- 5. razred OŠ).
Priprema opreme
Uzeli smo dvije čaše jednake veličine i označili ih naljepnicama kako bismo razlikovali slanu i slatku vodu.
U čašu na kojoj smo stavili natpis slana voda dodali smo 5 žličica sitne soli, te u svaku čašu dodali istu količinu vode.
Pripremili smo dva gumene čepa iste veličine, oblika i težine, ali različite boje kako bi nam lakše bilo za pratiti pokus.
Zatim smo svakoj čaši pridružili po jedan micro:bit s programom za odbrojavanje vremena kad će gumeni čep doći na površinu vode.
Programiranje
Započinjemo s izradom programa za odbrojavanje kako bismo mogli mjeriti promijene, odnosno vidjeti u kojoj čaši će se boja prije izmiješati s bojom. Na početku, iz kategorije Osnovno odaberemo naredbu Zauvijek.
Iz kategorije Variables odaberemo opciju Make a Variable i dajemo joj ime broj te ju umetnemo u naredbu Prikaži broj na mjestu gdje nam je upisana nula.
Završni dio
Link na preuzimanje programa za micro:bit je ovdje.
Ovim projektom dokazali smo da morska voda ima veću gustoći od slatke vode, te je i nama lakše plivati u morskoj vodi nego u slatkoj vodi (rijekama, jezerima).
Autori
Projekt su izradili Krsto Fištrović, Hanna Skolan i Sara Bermarija uz mentorstvo Valentine Blašković iz OŠ Eugena Kvaternika Rakovica.
Projekt je prijavljen na temu: Mjerenje veličina u prirodi (dobna skupina: 1.- 5. razred OŠ).