Hranilica na daljinu za kućne ljubimce

Udruga korisnika bežičnih sustava Beli Manastir Wireless

Hranilica na daljinu za kućne ljubimce. Za do 2 kg hrane ili oko 5 dana za srednjeg psa.
Osigurava točnost vremena i količine davanja hrane ili terapije, te kada vlasnik nije u mogućnosti osobno davati hranu ili terapiju svojem ljubimcu. Na ovaj način hranilica održava svježinu hrane te smanjuje mogućnost trovanja pokvarenom hranom kao i unošenje nametnika koji se razmnožavaju u nečistim zdjelicama,pošto pas ili mačka pojedu točno onoliko koliko im se dozira,a upravlja na daljinu. Idealno prilikom odgoja štenaca jer im se onemogućava prekomjerno uzimanje hrane.
Također smanjuje stres kod odlaska van kuće da li je pas-mačka nahranjeni. Projekt se sastoji od : -Poklopca na spremniku za pohranu koji održava hranu svježom -Arduino s programom za precizno hranjenje na daljinu s baterijom koja zadržava postavke programa u slučaju nestanka struje. -Servo motor koji otvara i zatvara otvor za izlaz hrane -Pomična posuda za jednostavno čišćenje, te jednostavna instalacija i punjenje.
Sama hranilica osim za kućne ljubimce može poslužiti i za domaće životinje kao i za automatiziranu prehranu na farmama ili slično. A laganom preradom može hraniti i akvarijske ribice ili kornjače. Također je moguće vrlo jednostavno dodati i timer vidget za hranjenje pored kontrole na daljinu mobitelom.Te dodati senzor koji u svakom trenutku pokazuje količinu hrane u spremniku. Kontrolu hranjenje je moguće imati ne samo preko aplikacije, već i glasovnim naredbama primjerice Google Assistant ili Alexe.

Video snimka

Izrada projekta

Prvo smo pripremili sam potrebni materijal za spajanje Hranilice.
-Arduino

-Servo motor

-Pet boca od 2 L s poklopcem

-izolir traka

-žice za spajanje

Prvo smo spojili sve spojeve od servo motora s Arduinom i provjerili da li je sve po shemi spajanja.

Nakon toga smo spojili servo motor na pet bocu a na kojega smo prethodno spojili izrezan čep od Pet boce da se može gibati kako smo zadali u programskom kodu za upravljanje mobitelom na daljinu.

Nakon što je sve spojeno po shemi spojili smo Arduino na napajanje i provjerili da li sve radi kako treba.

Mobilna aplikacija

Nakon što smo preuzeli i instalirali Blynk aplikaciju na pametni telefon. Samu Aplikaciju možete preuzeti unutar Google trgovine (Play Store) ako radite na Android operativnom sustavu kao mi Direktni linkovi za preuzimanje su: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cc.blynk Otvorili smo aplikaciju i napravili registraciju klikom na Create New Account. Registracija je potrebna kako bi se naši projekti spremali direktno na Blynk serveru.

Nakon registracije kreirali smo novi projekt odabirom New Project opcije. Tu smo upisali osnovne podatke o projektu – odabrali ime projekta,(mi smo nazvali Hranilica za kućne ljubimce), odaberite hardver koji koristimo u projektu (u našem projektu je Arduino MKR1000) te vrstu veze (mi koristimo WiFi) te boju sučelja ( odlučili smo se na Light). Nakon kreiranja projekta prikazala nam se obavijest da je stvoren autentifikacijski token(koji nam poslije treba u programskom kodu) te da je isti poslan na e-mail, korišten u registraciji. Ovaj token je jedinstven za svaki projekt I služi za povezivanje hardvera s Blynk aplikacijom. Iskoristit ćemo ga kasnije u programskom kodu za Arduino sučelju.

Nakon što smo kreirali novi projekt, aplikacija nam je poslala spomenuti token na e-mail naveden pri registraciji.Te smo ga upotrijebili za dalje. U nastavku za ovaj projekt potreban nam je vidget „Step V“ koji će nam omogućiti mijenjanje PWM signala na pinu Arduina, a samim time i kontrolu brzine vrtnje motora. Step povežite s pinom 10 kao što je prikazano na slici.

Nakon što smo podesili sve parametre vidget mora izgledati kao na slici te je spreman za rad i korištenje uz Hranilicu za kućne ljubimce.

Shema projekta

Servo motor smo spojili na Arduino tako što smo žutu žicu servo motora spojili na pin 10 Arduina, crnu žicu na GND pin Arduina i crvenu na 5V napon Arduina a sve po shemi spajanja..

Shemu ovoga projekta možete preuzeti ovdje.

Arduino program

#define BLYNK_PRINT /*
#define BLYNK_PRINT SerialUSB
#include 
#include 
#include 

// Za nastavak nam treba  Auth Token iz Blynk App.
char auth[] = "";

// Postavke vaše  WiFi mreže.
// Postavite password u "" za otvorene mreže.
char ssid[] = "";
char pass[] = "";

void setup()
{
  // Debug console
  SerialUSB.begin(9600);

  Blynk.begin(auth, ssid, pass);
 
}

void loop()
{
  Blynk.run();
}

Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.

Autori

Projekt su izradili Petar Vukelić i Bruno Taslidžić uz mentorstvo Daniela Taslidžića iz Udruge korisnika bežičnih sustava Beli Manastir Wireless.

Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Kućni ljubimci i domaće životinje.

Drugi projekti