Lego Arduino pametna rasvjeta
Udruga korisnika bežičnih sustava Beli Manastir WirelessSpajanjem Arduina i LED dioda te s mobilnim telefonom preko interneta upravljamo s pametnom rasvjetom na daljinu.
Kod praktički svakog komada pametne kućne rasvjete jedno je jasno – klasični prekidači više ne igraju glavnu ulogu, pa tako i u našem projektu, već je tu aplikacija.
Ne samo da je preko njih moguće paliti i gasiti rasvjetu, već i kontrolirati toplinu svjetla, intenzitet, a ponekad i boje, čime se može nadograditi ovaj projekt.
Projekt se aktivno može koristiti za gledanje filmova tako je lako aktivirati prigušenu toplu rasvjetu, za kuhanje aktivirati maksimalan intenzitet i što prirodnije svjetlo, za kućnu zabavu zatražiti bljeskanje u više boja, itd. – ne samo preko aplikacije, već i glasovnim naredbama primjerice Google Assistant ili Alexe.
Video snimka
Izrada projekta
Na početku projekta smo prema uputama sastavili Lego kućicu te smo ostavili određene unaprijed dijelove preko kojih ćemo provoditi žice od rasvjete.
Nakon toga smo spojili Arduino na računalo instalirali potrebne Libary,odabrali vrstu Arduino pločice i sve što treba po uputstvu za rad sa Blynk aplikacije.
Utipkali kod u Arduino programu.Te smo isti prebacili na Arduino. Resetirali Arduino i pokrenuli program.
Nakon što smo po shemi spojili sve potrebne spojeve na Arduinu ,provjerili je li sve dobro spojeno te kako funkcionira.
Mobilna aplikacija
Nakon što smo preuzeli i instalirali Blynk aplikaciju na pametni telefon. Samu Aplikaciju možete preuzeti unutar Google trgovine (Play Store) ako radite na Android operativnom sustavu kao mi Direktni linkovi za preuzimanje su:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cc.blynk
Otvorili smo aplikaciju i napravili registraciju klikom na Create New Account. Registracija je potrebna kako bi se naši projekti spremali direktno na Blynk serveru.
Nakon registracije kreirali smo novi projekt odabirom New Project opcije. Tu smo upisali osnovne podatke o projektu – odabrali ime projekta,(mi smo nazvali Lego-Arduino pametna rasvjeta), odaberite hardver koji koristimo u projektu (u našem projektu je Arduino MKR1000) te vrstu veze (mi koristimo WiFi) te boju sučelja ( odlučili smo se na Light).
Nakon kreiranja projekta prikazala nam se obavijest da je stvoren autentifikacijski token(koji nam poslije treba u programskom kodu) te da je isti poslan na e-mail, korišten u registraciji. Ovaj token je jedinstven za svaki projekt I služi za povezivanje hardvera s Blynk aplikacijom. Iskoristit ćemo ga kasnije u programskom kodu za Arduino sučelju.
Nakon što smo kreirali novi projekt, aplikacija nam je poslala spomenuti token na e-mail naveden pri registraciji. Za ovaj projekt potrebni su nam tri gumba kojim ćemo paliti i gasiti LED diode rasvjete u Lego kućici. Ponovno smo kliknuli na znak „+“ te iz Widget Box-a odabrali „Button“. Na zaslonu se tada pojavio gumb. Nakon toga kliknuli smo na gumb kako bismo podesili postavke. U postavkama možete preimenovati gumb u što želite, (mi smo prvi nazvali Garaža,drugi Dnevna soba,treći Dvorište). Pod Output promijenili smo „PIN“ u „D13“,za prvi i dalje kako smo pinove spojili po shemi za spajanje. Tako spajamo gumb na pin 13 Arduina te ga pomoću istog palimo ili gasimo(prvo je Garaža). „Button“ ima 2 moda, push i switch mod. Gumbu smo promijenili mod u „Switch“, tako možemo samo jednim pritiskom mijenjati stanje gumba.
Nakon što smo napravili sve navedeno na zaslonu mobitela imamo tri gumba,svaki za jednu LED diodu, s imenom pozicije gdje se nalazi u Lego kućici. Garaža,Dvorište,Dnevna soba i s gumbima koji pokazuju da je LED dioda isključena. Kada pritisnemo off stanje se promjeni u on i uključi rasvjetu u Lego kućici. Kada pritisnemo on stanje se promjeni u off te ugasi rasvjetu u Lego kućici.
Shema projekta
Uzemljenje Arduina smo spojili sa – na pločici na koji smo spajali negativni pol led diode. Na pinove 11,12,13 od Arduina smo spojili + polove led diodica koje smo odredili da su Garaža,Dvorište i Dnevna soba te smo između + pola led diode postavili otpornik.
Shemu ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Arduino program
#define BLYNK_PRINT SerialUSB #include #include #include // Za nastavak nam treba Auth Token iz Blynk App. char auth[] = "xxxxxxxxxx"; // Postavke vaše WiFi mreže. // Postavite password u "" za otvorene mreže. char ssid[] = "xxxxxxx"; char pass[] = "xxxxxxx"; void setup() { // Debug console SerialUSB.begin(9600); Blynk.begin(auth, ssid, pass); } void loop() { Blynk.run();
Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Autori
Projekt su izradili Dorotea Taslidžić i Bruno Taslidžić uz mentorstvo Daniela Taslidžića iz Udruge korisnika bežičnih sustava Beli Manastir Wireless.
Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Pametna rasvjeta.