Pametna rasvjeta-informatika
Osnovna škola Velika PisanicaNaš tim je osmislio pametnu rasvjetu u našoj informatičkoj učionici tako da se prva dva reda svjetala pali ulazom u razred pomoću senzora za zvuk,ta se svjetla inače nalaze iznad ploče,projektora i učitelja,a ostatak svjetala u razredu kojih je tri reda-iznad učenika, bi se kontroliralo pomoću aplikacije Blynk i palilo i gasilo po potrebi.Ovim primjerom bi olakšali upotrebu svjetala u učionici na način kada se koristi projektor,svjetla se gase na zvuk kao i ulazak i izlazak iz učionice,a rasvjeta iznad učenika na vrlo jednostavan način može se regulirati pomoću aplikacije ovisno o razini svjetla u razredu i potrebi pojedinog svjetla.
Izrada projekta
Na fotografiji cijelog projekta može se vidjeti da smo spojili senzor zvuka na digitalni ulaz 6 i on pokreće dio rasvjete odnosno dvije LED diode na digitalnim ulazima 7 i 8.Sljedeće LED diode koje smo spojili kontrolira aplikacija Blynk i one su na ulazu 9,10 i 11 te imamo spojene žičice za plus i minus.
Na fotografiji 2 možete vidjeti rad dvije LED diode spojen na senzor zvuka koji bi regulirao prvi dio rasvjete iznad ploče,a zamisao je da pali ili gasi rasvjetu ovisno o djeci u razredu i koristili se projektor ili ne.
Fotografija 3 prikazuje upotrebu Blynk aplikacije i kontrolu rasvjete iznad učenika ovisno o potrebi.
Mobilna aplikacija
U mobilnoj aplikaciji nalaze se tri Buttona(gumba) koji su spojeni na tri LED diode i oni u našem projektu gase i pale rasvjetu u učionici namijenjenu učenicima.Prvi gumb spojen je na prvu LED diodu na digitalni ulaz D9,drugi gumb na drugu LED diodu i digitalni ulaz D10 te treći gumb na treću LED diodu i na digitalni ulaz D11.
Shema projekta
Senzor zvuka spojili smo na digitalni ulaz 6 zelenom žičicom,dok smo plus plavom i minus narančastom žičicom.Prvu LED diodu koja reagira na senzor zvuka spojili smo na digitalni ulaz 7 crvenom bojom,a drugu na ulaz 8 žutom bojom.Tri LED diode koje reagiraju preko Blynk aplikacije spojili smo na digitalne ulaze 9 narančastom bojom,10 smeđom i 11 ljubičastom bojom.Plus nam je spojen plavom bojom,a minus crnom.
Arduino program
#define BLYNK_PRINT /* #define BLYNK_PRINT SerialUSB #include #include #include int SenzorZvuka = 6; int Svjetlo1 = 7; int Svjetlo2 = 8; int StanjeSvjetla = LOW; // Kod iz aplikacije Blynk nakon kreiranog projetka koji Vam je stigao na mail. char auth[] = "9cf86b84fc184bd5a1f8b8f283cf5679"; // Naziv bežične mreže. // Lozinka bežične mreže. char ssid[] = "OSVPisanica1"; char pass[] = "Robotika2018"; void setup() { pinMode(SenzorZvuka, INPUT); //postavi izvod SenzorZvuka (6) kao ulazni pinMode(Svjetlo1, OUTPUT); //postavi izvod Svjetlo1 (7) kao izlazni pinMode(Svjetlo2, OUTPUT); //postavi izvod Svjetlo2 (8) kao izlazni // Debug console SerialUSB.begin(9600); Blynk.begin(auth, ssid, pass); // You can also specify server: //Blynk.begin(auth, ssid, pass, "blynk-cloud.com", 8442); //Blynk.begin(auth, ssid, pass, IPAddress(192,168,1,100), 8442); } void loop() { if (digitalRead(SenzorZvuka)==HIGH){ //ukoliko je detektiran zvuk if(StanjeSvjetla==LOW){ //ukoliko je StanjeSvjetla nisko StanjeSvjetla=HIGH; //postavi StanjeSvjetla u log. st. visoko } else { //inače StanjeSvjetla=LOW; //postavi StanjeSvjetla u log. st. nisko } } digitalWrite(Svjetlo1, StanjeSvjetla); //postavi izvod Svjetlo1 u stanje StanjeSvjetla digitalWrite(Svjetlo2, StanjeSvjetla); //postavi izvod Svjetlo2 u stanje StanjeSvjetla Blynk.run(); }
Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Autori
Projekt su izradili Josip Dinjar i Marko Antonio Hadžija uz mentorstvo Ivana Piria iz OŠ Velika Pisanica.
Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Pametna rasvjeta.