Pametna rasvjeta-informatika
Osnovna škola Velika PisanicaNaš tim je osmislio pametnu rasvjetu u našoj informatičkoj učionici tako da se prva dva reda svjetala pali ulazom u razred pomoću senzora za zvuk,ta se svjetla inače nalaze iznad ploče,projektora i učitelja,a ostatak svjetala u razredu kojih je tri reda-iznad učenika, bi se kontroliralo pomoću aplikacije Blynk i palilo i gasilo po potrebi.Ovim primjerom bi olakšali upotrebu svjetala u učionici na način kada se koristi projektor,svjetla se gase na zvuk kao i ulazak i izlazak iz učionice,a rasvjeta iznad učenika na vrlo jednostavan način može se regulirati pomoću aplikacije ovisno o razini svjetla u razredu i potrebi pojedinog svjetla.
Izrada projekta
Na fotografiji cijelog projekta može se vidjeti da smo spojili senzor zvuka na digitalni ulaz 6 i on pokreće dio rasvjete odnosno dvije LED diode na digitalnim ulazima 7 i 8.Sljedeće LED diode koje smo spojili kontrolira aplikacija Blynk i one su na ulazu 9,10 i 11 te imamo spojene žičice za plus i minus.
Na fotografiji 2 možete vidjeti rad dvije LED diode spojen na senzor zvuka koji bi regulirao prvi dio rasvjete iznad ploče,a zamisao je da pali ili gasi rasvjetu ovisno o djeci u razredu i koristili se projektor ili ne.
Fotografija 3 prikazuje upotrebu Blynk aplikacije i kontrolu rasvjete iznad učenika ovisno o potrebi.
Mobilna aplikacija
U mobilnoj aplikaciji nalaze se tri Buttona(gumba) koji su spojeni na tri LED diode i oni u našem projektu gase i pale rasvjetu u učionici namijenjenu učenicima.Prvi gumb spojen je na prvu LED diodu na digitalni ulaz D9,drugi gumb na drugu LED diodu i digitalni ulaz D10 te treći gumb na treću LED diodu i na digitalni ulaz D11.
Shema projekta
Senzor zvuka spojili smo na digitalni ulaz 6 zelenom žičicom,dok smo plus plavom i minus narančastom žičicom.Prvu LED diodu koja reagira na senzor zvuka spojili smo na digitalni ulaz 7 crvenom bojom,a drugu na ulaz 8 žutom bojom.Tri LED diode koje reagiraju preko Blynk aplikacije spojili smo na digitalne ulaze 9 narančastom bojom,10 smeđom i 11 ljubičastom bojom.Plus nam je spojen plavom bojom,a minus crnom.
Arduino program
#define BLYNK_PRINT /*
#define BLYNK_PRINT SerialUSB
#include
#include
#include
int SenzorZvuka = 6;
int Svjetlo1 = 7;
int Svjetlo2 = 8;
int StanjeSvjetla = LOW;
// Kod iz aplikacije Blynk nakon kreiranog projetka koji Vam je stigao na mail.
char auth[] = "9cf86b84fc184bd5a1f8b8f283cf5679";
// Naziv bežične mreže.
// Lozinka bežične mreže.
char ssid[] = "OSVPisanica1";
char pass[] = "Robotika2018";
void setup()
{
pinMode(SenzorZvuka, INPUT); //postavi izvod SenzorZvuka (6) kao ulazni
pinMode(Svjetlo1, OUTPUT); //postavi izvod Svjetlo1 (7) kao izlazni
pinMode(Svjetlo2, OUTPUT); //postavi izvod Svjetlo2 (8) kao izlazni
// Debug console
SerialUSB.begin(9600);
Blynk.begin(auth, ssid, pass);
// You can also specify server:
//Blynk.begin(auth, ssid, pass, "blynk-cloud.com", 8442);
//Blynk.begin(auth, ssid, pass, IPAddress(192,168,1,100), 8442);
}
void loop()
{
if (digitalRead(SenzorZvuka)==HIGH){ //ukoliko je detektiran zvuk
if(StanjeSvjetla==LOW){ //ukoliko je StanjeSvjetla nisko
StanjeSvjetla=HIGH; //postavi StanjeSvjetla u log. st. visoko
} else { //inače
StanjeSvjetla=LOW; //postavi StanjeSvjetla u log. st. nisko
}
}
digitalWrite(Svjetlo1, StanjeSvjetla); //postavi izvod Svjetlo1 u stanje StanjeSvjetla
digitalWrite(Svjetlo2, StanjeSvjetla); //postavi izvod Svjetlo2 u stanje StanjeSvjetla
Blynk.run();
}
Arduino program ovoga projekta možete preuzeti ovdje.
Autori
Projekt su izradili Josip Dinjar i Marko Antonio Hadžija uz mentorstvo Ivana Piria iz OŠ Velika Pisanica.
Projekt je prijavljen na temu: Internet of Things: Pametna rasvjeta.








