Volim LOGO

LOGO - programiranje i zabava zagarnitirana

Naš pokušaj programiranja u LOGO-u

Otkako smo se ove školske godine upoznali s ProBotom i samim programskim LOGO jezikom, Pavel i Jakov Zrinščak, učenici 3, odnosno 4. razreda, neprestance smišljaju nove i nove linije koda te ”crtaju” i programiraju različite geometrijske likove i tijela. Koristeći se FMS LOGO programom kao i ProBotom, Jakov i Pavel istražuju sve mogućnosti koje nudi LOGO.

VOLIM LOGO

Kada smo čuli za natječaj u kojem možemo napraviti nešto svoje i kreativno u LOGO-u, odlučili smo se pokazati što mislimo o LOGU te jednostavno skupiti sva svoja znanja iz matematike i geometrije te napisati VOLIM LOGO.

Budući da smo crtali i programirali u početku u FMS LOGO-u na računalu, naučili smo puno naredbi koje u ProBotu nisu tako jednostavne, kao na primjer KRUG ili WRAP i PERSPECTIVE.  Stoga smo se primili mjerenja kuteva pomoću kutomjera, te konstrukciju likova uz pomoć šestara. Uz pomoć našeg pedagoga, upoznali smo  i dotakli i gradivo 6. i 7. razreda koje smo uspješno svladali, te vam sada donosimo ovo.

Kako smo radili?

Prvo smo u računalnom programu isprobavali različite linije koda i gledali kamo nas to vodi. Jednostavno, liniju po liniju naučili smo naredbe za kretanje naše kornjače ( naprijed, nazad, lijevo i desno). Pritom smo učili o veličini kuteva, o pravcima i o zbrajanju kuteva. U početku nam nije bilo baš lako, ali smo uspjeli.

Sljedeće smo naučili crtati u perspektivi koristeći naredbe PESPECTIVE i WRAP te su tako nastali interesantna 3D geometrijska tijela. Piramide, kocke i slično.

Korištenje repeat naredbi i kreiranje procedura!

U programiranju su nam vrlo pomogle naredbe repeat, kao i procedure koje smo koristili i na našem žutom ProBotu.

 

Procedure na ProBotu

Budući da smo stekli znanje programiranja u FMS LOGO-u na računalu, te znanje o veličinama kuteva počeli smo programirati na ProBotu. ProBot se, istina, činio jednostavnijim od računala, međutim, kada smo htjeli crtati u 3D načinu, naredbe PESPECTIVE nismo našli.

Stoga smo se bacili prvo na konstruiranje i skiciranje, te smo mjerili više puta kuteve, preračunavali skretanja dok nismo bili u konačnici zadovljni učinjenim ili odvoženim. Najveći izazov nam je bilo trodimenzionalno slovo L koje smo nakon nekog vremena uspješno svladali.

Kako to izgleda pogledajte klikom na link.

Projekt izradili: Pavel Zrinščak, 3a, Jakov Zrinščak, 4.a

Mentor: Goran Jenić